Minimális rendszerkövetelmény
Athlon/P3 600, 128 Mb RAM, 8x CD-ROM,
3D-s videokártya (Geforce ATI Radeon Matrox 550 stb)

>>> FÓRUM - írj, kérdezz, válaszolj <<<
"A történet alig 100 évvel a jövőben kezdődik. 2104-re már 700 millió ember él a Marson és további 150 millió a Naprendszer különböző kolóniáin. A tudósok kivándorlásának következményeként a technikai fejlődés súlypontja áthelyeződik a Marsra, az utolsó harminc év technikai vívmányainak 90%-a már onnan származik. A Mars egyre erősödik, saját hadsereggel és flottával rendelkezik, és természetesen egyre nagyobb függetlenséget követel magának. Ez az ötlet persze nem igazán tetszik Földnek, és első lépésként megpróbálja tárgyalással rendezni a problémát, sikertelenül. A helyzet akkor mérgesedik el igazán, mikor a tárgyalásról visszatérő marsi küldötteket megtámadják. A támadók kiléte nem tisztázott, de a kolóniákon természetesen meg vannak győződve arról, hogy a Világkormány áll a háttérben. A merénylet után néhány héttel a kolóniák kihirdetik függetlenségüket, majd nem sokkal később hivatalosan is kitör a háború."

Első ránézésre akár az Imperium Galactika sorozat folytatása is lehetne...

Az alaphangulata talán az IG 1-hez áll a legközelebb. Folyamatosan kapjuk a különböző feladatokat és ezek sikeres megoldása esetén lépünk egyre feljebb a ranglétrán, illetve egyre összetettebb küldetéseket kapunk.
Az elsődleges feladataink nagyon hasonlóak: birodalmunk kiterjesztése és irányítása, bolygók kolonizálása, kutatás, gyártás, különböző bolygóközi konfliktusok orvoslása stb.
Ha jobban szemügyre vesszük, akkor jelentős eltéréseket lehet észrevenni.
Talán a legszembetűnőbb változás az, hogy leegyszerűsödött a mikromenedzsment, ezért a bolygókra be sem kell tennünk a lábunkat. Ezzel jelentős terhet vettek le a vállunkról. Sajnos ebből az következik, hogy nem kapott helyet a földi csata. Kárpótoljon minket a tökéletesen kidolgozott űrharc jelenetek, melyben nem az "ész nélküli" lövöldözés a lényeg, hanem a komoly stratégia. Érdemes lehet a világűr adta lehetőségeket is felhasználni egyes csatáknál. Például jól jöhet egy fekete lyuk a környéken. A legnagyobb (kár)örömmel lehet alkalmazni a féregjárat "egyirányúsítását".

A világűr kidolgozása közelebb van a valósághoz, mint azt a többi hasonló űrstratégiai játékoknál megszokhattuk. Erről az újfejlesztésű grafikai motor gondoskodik. Ebből kifolyólag igen erős vasra lesz szükségetek. (hangsúly a videó kártyán !!!)Hihetetlen részletességgel kidolgozott bolygófelszínek, aszteroidák féregjáratok fokozzák a hatást.

Már-már planetáriumi hangulatot sugároz.
Nagyon jónak tartom, hogy elsődlegesen a mi naprendszerünkben játszódik. A teljes játéktér 35-40 naprendszerből áll, amiket féregjáratok kötnek össze.

Fontos a nyersanyagok kitermelésére is. (a legjelentősebb nyersanyag itt is a suska), amit sokféle képen szerezhetünk. Bányászat, kereskedelem, adók kipasszírozása a bolygókon élőkből stb.
Továbbá fontos feladat a bolygók kolonizálása és a kutatás, gyártás beindítása.
Rendelkezésre állnak a kémek is, akik finomabbnál finomabb "akciókra" képesek.
Újdonságként megemlíteném, az un. Hősöket, akik folyamatosan fejlődnek és ezáltal a flottáink jellemzőit feljavítják.

A hangeffektusok és az akció tökéletes párosításának lehetünk szem és fültanúi. A zene zseniálisan passzol az éppen folyamatban lévő eseményhez. Ki kellene adni cd-n, annak érdekében, hogy a hifi-be betéve feltett lábakkal is lehessen élvezni.

A további részletekről győződjetek meg Ti magatok, ugyanis a játék már a polcokon.

Harcra fel!
(ismertető: Felső Attila)