Párizsban jártunk...

Párizs, a parfümváros még a metróállomásokat is illatosítja, ám ez nem mindig érezhető a metróból ki- és bejövet.
A városnak 14 metró és 5 RER (mint Magyarországon a HÉV) vonala van, több mint 300 megállóval, így ideális közlekedési eszköz a felszíni utak zsúfoltsága miatt is, amit a 37 darab híd sem tud csúcsforgalomban dugulásmentesen eloszlatni.
Az autók vezetői a legkisebb figyelmetlenségért is megdudálják egymást, de ez nem vezet verbális agresszióhoz, mint itthon.
Parkolásnál nem sok esélyt hagynak a másiknak a könnyű kiálláshoz, így számos autó eleje és hátulja sérült. (Mi is végignéztünk egy-két totojázós kiállást, melynél az elől-hátul hagyott 0-30 cm-t, egy kis lökdösődéssel volt kénytelen kiegészíteni a sofőr.)
Kutyakaki bünti akár 90 euró is lehet, amit egy erre kiképzett osztag osztogat. Talán ezért is láttunk annyira kevés kutyulit.
Az arcképes heti bérlet (Carte Orange) sajnos kötötten hétfőtől vasárnapig érvényes, de azt sem szivesen adják turistának, nekünk is csak harmadszori nekifutásra sikeredett kicsikarni belőlük. Fénykép szükséges hozzá. Ennek kárpótlására múzeumlátogatásainkat június 11-től izzítottuk be, mert így elég volt egy 3 napos (36 Euro!) saját kezűleg, de tintával kitöltött "museum pass"-t venni (11-től 3 napra), amit egy ügyes "húzással" érvényessé tettünk 14-től újabb 3 napra :-)
Szállásunk az 1 csillagos Hotel Perfect (Rue Rodier 39.)-ben volt. Apró szobánk többé-kevésbé megfelelt elvárásainknak. Belvárosi pozíciója (Montmartre-hoz közel) gyors hazaérkezést, WC-s fürdőszobája kulturált tisztálkodási lehetőséget, 6. emeleti magassága kellő távolságot biztosított az utcai zajoktól és így kielégítő pihenést kínált egész napos mászkálástól elgyötört testünknek. Érdekes volt felfedezni a párizsi házak cserépmentes, bádogtetős szerkezetét. A közös reggelire mindig friss baguettet, minivajat, dzsemmet és teát/kávét/kakaót kaptunk.
Az emberek segítőkészek voltak, ha franciául gügyögtünk nekik, de a spontán angol megnyilvánulásainkat is többé-kevésbé értették és válaszoltak, persze franciául. Ha azonban udvariasra vettük a figurát és azzal nyitottunk, hogy "Do you speak English?", akkor szinte mindenki elzárkózott. Legkedvesebbek a turisták voltak velünk :-)

1. nap: Notre Dame, Palais de Justice, St. Chapelle, Conciergerie, Jardin des Tuileries, Place de la Concorde, La Tour Eiffel.
2. nap: Euro Disney
3. nap: Versailles, (Petit Trianon)
4. nap: Montmartre, Sacré-Coeur, Place du Teitre (festők), Moulin Rouge, Erotika múzeum, La Villette (La Géode, Science múzeum, tengeralattjáró), Champs-Élysées, Diadalív
5. nap: Musée du Louvre, Conciergerie, Sorbonne Université, Panthéon, Jardin du Luxembourg, hajókázás Pont Neuf-től Eiffélig (24h-ig:)
6. nap: Invalidusok, Hadtörténeti múzeum, Napóleon mauzóleum, Katakombák, Notre Dame torony, La Défense negyed, esti fotózás
7. nap: Pompidou Centre, Les Halles, Stravinsky kút, Bastille place, Musée de la Curiosité et de la Magie, Musée d'Orsay
8. nap: Musée Rodin, Place de Budapest, Pére-Lachaise temető, d'Orly reptér
Naponta körülbelül 15 km-t sétálgattunk, így 115 francia kilométerrel a lábunkban tértünk haza.

index:
<<-- previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 next -->>

130 images

Dorci és Zoo fotói (2005. június 9-16.)