Kb. 2 éve egy számítástechnikai kiállításon megpillantottam egy monitort, amin egy űrstratégiai játék demója futott. Amúgy is imádom ezeket, gondoltam közelebbről is szemügyre veszem. Kishiján elbomlottam, amikor a szereplők magyarul szólaltak meg. Szerelem első látásra – gondoltam. Rögtön érdeklődni kezdtem utána, mikor megtudtam, hogy magyar srácok fejlesztették és nem csak egy magyarosításról van szó még jobban megszerettem.
Azonnal vettem egy példányt. És ekkor elkezdődött valami…


Tűkön ülve vártam a folytatást, legalább is bíztam abban, hogy a srácok nem állnak meg az első rész után.
Így is lett.
Év elején több cikk is megjelent arról, hogy készül a 2. rész. Ez igen! –gondoltam, de a demo csak nem jött. Kezdtem nyugtalan lenni, de mire végképp kétségbe estem volna már kezemben tartottam egy CD-t amin egy video klip volt. Megtekintés után a feleségem nagy nehézségek árán visszaoperálta az arcomat és erre felbuzdulva megnéztem vagy hússzor. Na jó – gondoltam a klipp király lett, de a játék biztos, hogy gyengébb lesz. Mikor megtudtam, hogy csak 3DFX-el fog elindulni kétségeim kezdtek szertefoszlani.


Egyik nap barátaim (Atom team) tagjai közül Zoo megkeresett azzal, hogy mit szólnék hozzá ha az IG 2-t tesztelhetném. Először nem hittem a fülemnek, de nem tréfált. Azonnal igent mondtam.


Miután megérkeztünk a Digital Reality “főhadiszállására” először Masellel ismerkedtem meg. Ezek után körbe vezettek és bemutattak mindenkinek. Ismét darabokra estem a gyönyörtől, de a java még hátra volt. Elérkezett a teszt ideje. Leültettek egy géphez és kezdődött a móka. Sajnos nagyon rövid ideig tudtam a játékot tesztelni, mert éppen ebben az időszakban volt egy kiadósabb továbbképzésem.



Nos aki ismeri az első részt az, felejtsen el minden megszokottat, mert a második rész teljesen eltér az elsőtől. A sztori nem de a stílus folytatódik. A kb. 2 éves fejlesztés meghozta gyümölcsét. A srácok a látvány és a játszhatóság tökéletes ötvözetét alkották meg.
3 fő faj közül lehet választani a Campain módban. Három különböző tulajdonság - 3 különböző sztori. Lesz Tutorial is, ahol a kezdők sajátíthatják el a játék kezelését. Scenario is helyet kapott. Itt különböző előre meghatározott feladatot kell teljesíteni. Kezdőként itt vehetitek szemügyre, hogy milyen profin van megoldva a GAME OVER.
Van Multiplayer opció is. Itt akár 8 játékos is összemérheti a tudását az Interneten.
Nincsenek benne színészek minden renderelve van (talán jobb is)
Totál 3D-ben lehet zoom-olni, pörögni – forogni, a csillagtérképen, a bolygófelszínen, a földi és az űrcsatákon is. Az űrharcnál annyira lenyűgözött a látvány, hogy miközben folyt a harc és én meg pörögtem – forogtam, mint egy eszelős, észre sem vettem, hogy megnyertem a csatát. Lényeges változás, hogy a földi harcnál igénybe lehet venni légitámogatást.
Talán az egyik legnagyobb hibát javították ki azzal, hogy nem tudod kinőni a bolygófelszínt és azzal sem kell bajlódnod, hogy hol fér el a kiválasztott épület. Mert ha egy másik épületre húzod és ott mondod neki, hogy építés, akkor a legoptimálisabb helyre építi. Továbbá azzal sem kell bajlódni, hogy “éheznek az XY bolygó lakói”, mert mindezt automatizálni lehet több szempont szerint, attól függően, hogy milyen irányba akarom hogy fejlődjenek.
Én hiányoltam egy olyan általános információs ablakot ahol olyan statisztikai adatokról lenne szó mint Pl.: Melyik bolygón és hány darab XY épület van stb. Mindezek felett a legnagyobb változást a látvány és a hang könyvelheti el magának. A legmeglepőbb hangefekt egy varjúkárogás volt.
A kolóniákon szerepet kaptak a természeti jelenségek, mint pl.: eső, szél…. Jelentőségük igazából nincs de baromi jó!
Vagy egy igazán érdekes egérgomb variáció a jobb és bal gomb együttes lenyomásával lehet a flottákat átnevezni.


Űr harc
A csatarendbe állítás, és maga a harc hasonlóképpen zajlik, mint az első részben. Itt is a legszembetűnőbb változás a látvány.
Érdemes az időt leállítani és gyönyörködni az űrhajók kidolgozásában. Totál 3D-ben zajlik az esemény.
Érdekes volt számomra, hogy a közeli bolygóról mintha támogatás kaptam volna.
Olyan volt, mint a Star Wars-ban a jégbolygó kiürítésénél a földi iontámogatás.
Először nagyon szokatlan volt (az első rész után) az irányítás és maga a harc, de pillanatok alatt meg lehet szokni. Ha jól emlékszem különböző színekben (tehát jól megkülönböztethetőek) vannak az ellenséges flották.

Földi harc
A harc kezdete szintén hasonlít az elődhöz. A harckocsik letétele látványosabb, a levegőből ereszkednek alá. A látvány itt is lenyűgöző a 3D-nek köszönhetően.
Itt is létezik légi támogatás a bolygó köré telepített űrhajóktól. Felhívnám a figyelmet a tökéletesen kidolgozott harckocsikra. Érdemes az időt néha megállítani és nézelődni.

Épületek építése
Amikor elkezdődik az építkezés rendesen fel van állványozva, mint a valóságban. Ha elkészült az épület az állványzat úgy bomlik be, mint egy úrhajó kilövésénél a tartóoszlopok.
Mindenképpen végig kell nézni párszor.

Az egész játékot sajnos nem tudtam megnézni az idő hiánya miatt, de amit sikerült az önmagáért beszélt.
Bizonyára vannak közöttetek olyanok, akik azt mondják, hogy ez csak jó reklámduma. Ne higgyetek nekem, győződjetek meg róla ti magatok.
Az áráról nem sokat lehet tudni, de a pletykák szerint 10.000.- Ft környékén lesz.
4 db full CD-re fog rákerülni (hát azért ez nem semmi).
Természetesen magyarul is meg fog jelenni, az előzetesek szerint november – december környékén.

Végszóként sok sikert kívánok a játékhoz.
- Felső Attila
Hivatalos homepage:
http://www.imperiumgalactica2.com

Olvasói hozzászólások, tippek.

imperiumgalactica2.hu - egy remek rajongói oldal

Vissza az Atom-Lapra:


Webdesign: Vico ©1999